Kupiškio r. tautodailininkų kelionė į Latviją

Patenkinti norą, sužinoti, pamatyti, pasimėgauti, pabendrauti- reikia keliauti. Todėl, savaitgalyje, Kupiškio tautodailininkai pasirinko kelionę į Latviją , į Kraslavos ir Daugpilio miestus.

Kelionė pasirinkta neatsitiktinai. Po buvusio tarptautinio projekto „Kulinarinio paveldo ir tradicinių amatų igūdžių išsaugojimas ir skatinimas/BELLA KULTŪRA“ užsimezgė draugystė su latviais kūrėjais.( Šiame projekte dalyvavo ir kupiškėnai) Maloniai mus priėmė ir supažindino su Kraslavos amatų centro veikla keramikai Olga Paulina ir Valdis Paulinš. Turėjome galimybę sužinoti apie  Latgalos tradicinę keramiką, medžio apdirbimą, audimą, vitražų gaminimą, suvenyrų kūrimą iš stiklo . Amatų centras gyvuoja dar tik antrus metus, bet jo veikla, amatų dirbtuvės, edukacijos jau suviliojo daug lankytojų. Buvome pavaišinti arbata, skanavome latviškus skanėstus.

Vaizdingas Kraslavos miestas, kurio centru prateka upė Dauguva  yra netoli Baltarusijos sienos. Amatų  ir turizmo centrai įsikūrę dvaro pastatuose kuriuos 18 a. valdė grafas J. L Pliateris. Kraslavos istorijos ir meno muziejus yra viename iš komplekso pastatų. Iš apžvalgos aikštelės prie pilies atsiveria nuostabūs Dauguvos ir miesto vaizdai. Po renovacijos buvusiame tvarte yra šie  Amatų namai, kuriuose organizuojami renginiai ir kūrybinės dirbtuvės.

Dėmesį traukia, istorinėje miesto vietoje, centre, esanti Šv. Liudviko bažnyčia (XVIII-XIX a.) su Šv. Donato koplyčia joje. Turėjome galimybę joje apsilankyti, paklausyti gido pasakojimo apie šios bažnyčios istoriją, pasigrožėti statinio  barokiniu interjeru.

Po pasisvečiavimo Kraslavoje vykome į Daugpilį. Šiame mieste pirmiausia aplankėme Daugpilio tvirtovę , tai unikalus architektūros ir kultūros istorijos paminklas. Arsenalo pastate Daugpilio tvirtovėje galėjome susipažinti su pasaulinio garso menininko, abstrakčiojo ekspresionizmo pradininko Marko Rotko darbų originalais, o taip pat pamatyti vieno garsiausio latvių keramiko P. Martinsons darbus.